lördag, augusti 01, 2009

Frukt, grönsaker och MOI :)

Uj uj, vad tiden går fort. Redan inne i augusti..puh. Ja ja, men så är det :) Idag skiner iallafall solen och det är härligt. Men då ska det klippas gräsmatta och trimmas, ja jag vet inte allt som mååååste störa friden när jag ligger i solen och njuter....morr. Men dem säger att man kan inte göra det när det regnar...nähä OCH vad bryr JAG mig om det :o Löper gör jag också *suck*...så jag kan inte springa ner och bada heller, att bara få doppa tassarna hur kul är det tror ni för mig...*dubbel suck* Men jag ska inte gnälla för vi hittar skogens gula guld iallafall och det är inte så lite vi hittar :) Tänk om jag kunde hitta en snygg hane istället, men det går inte för sig det heller...:(
Det var väldigt vad jag låter gnällig, så nu får jag ta och tänka positivt istället :) För jag har faktiskt en hel del att sköta om här hemma också, ja förutom att vakta gården då..hehe


Här ser ni äpplena som jag sköter ;)


Plommonen kommer dem också sakta men säkert..hihi


Ännu mera äpplen...fråga mig inte vilken sort det är för det kan jag inte...nåt med tjejnamn är det i allafall...Fast för mig heter alla Daffie ;)


Jepp, vindruvorna kommer i år igen...hörde nåt mummel om att göra nåt drickbart av dem...*s*


Äntligen fick vi till det med gurkan i år...och ni ska veta vad det är gott med egenodlad gurka, går inte att jämföra med köpt..allt som man odlar eget är iofs godare :)



Här har vi den Lyckliga Lotta...fast häromdagen var hon Ledsna Lotta tills matte gav henne vatten...konstigt så mycket som det regnat och hon var torr stackarn...


Ser ni vad coolt...det växer en solros i trädet...yeah. Kommer från någon fågel som tappat ett frö där i vintras.


Matte sa att vi kanske skulle ha tävling i vem som odlar den största Squashen...hehe. Det växer så det knakar här och massor kommer, vi får ge bort hela tiden...vill ni ha ?



Självklart en sista bild på MOI :)


Ja, det var allt för den här gången. Snart ska det grillas här och det är gott tycker jag :)
Ha det bra nu alla vänner och var rädda om er.

10 kommentarer:

Lix sa...

Oj! Du bor ju liksom i värsta grönsakslandet ju! :D
Matte blev lite avis, hon skulle ju fixat min uteplats (hon säger att det är hennes men hallåååå?) och då skulle hon göra lådor som man kan sätta saker i. Ätbara saker alltså. Som typ gurkor, fast det är inte så gott tycker jag. Hmm, jag tycker hon ska odla bananer! DET är gott! :)
Hare kalas pinglan!

Joy sa...

Hrm gurkor har vi också fast inte så snygga upphängda, min matte är lat. Squash tar vi gärna emor och små tips på var man hittar gula svampar....

reneesfotoblogg sa...

Bonzo säger: !!!!!!!!!!
mvh R

Karina sa...

Lix- Bananer är kanongott tycker jag med. Vi brukar får massa bananer ibland. Nelson älskar också bananer :)
Joy- Säger till när jag lämnar squash på klubben så kan din matte gå dit och hämta dem.
Bonzo- Vad menar du ?

reneesfotoblogg sa...

Sa du löper?!!!!!!!!!!!

Karina sa...

Bonzo: aha nu fattar jag ;)

Andra 19 sa...

Vilka fina grönsaker Ni har!! Mattes växthus har inget tak längre så husse får fixa ett nytt till nästa år. Jobbigt att löpa och inte en snygging i sikte...

Karina sa...

Strega & Co- Tack, visst är de fina. Se till att få ett tak över ert så ni får äta gott. Ja, löp...hmmm....ska nog leta reda på en snyging tror jag ;)

Ingela, Cosby o Wilde sa...

Tack för grattis...oj,oj vad det odlas...ser härligt och gott ut! Hoppas du får igång datorn snart igen! ha det så gott!..vi hörs.

Malin & Kah sa...

Tack så mycket! =oD Vilken fruktträdgård ni ser ut att ha! Här hemma hänger ett ensamt, ledset äpple på det ettåriga trädet... Hmm...