onsdag, juni 30, 2010

Kontraster eller :D

Midsommar förflöt så fint som det ska...förutom matte som fick världens sjukdom liksom. Trodde nästan det var " it´s the end of the world" med REM en hel helg...och alla säger att männen blir sjuka ?? HAR ni sett min matte ;) Men nu är hon som vanligt igen :)

Har jag varit ledig hela tiden som matte sagt tidigare?...NOT!! Har varit en snickar-corso as usual!!!!
Men vill visa lite appropå att jobba...*voff*

Här jobbar jag hur hårt som helst att hitta dem goa leverbitarna....jobba, jobba, jobba.... :o


"Daphne in chains"...husse är rädd om mig...vill inte jag ska bli stulen, tyvärr är det väldigt vanligt idag att ens hund blir det :( Fast vem vågar ta mig ;) (han är på taket på ett jobb när jag ligger här)

Alla som känner mig när det är sommar och sol.
Vaknar kl. 9.00...ser till att någon öppnar dörren och släpper ut mig...Lägger mig längs med husväggen....."sträcker ut mig rejäääält"...ligger så en timme eller två...är det för varmt...in en sväng...*flämtar*...-matte: ge mig vatten...ut till växthuset för fräscht rinnande vatten från kranen.
Sen det bästa av allt....ner till min "egen" sjö bada och simma järnet :) Alla ni som känner mig vet att jag älskar att bada och simma.

Men en sak ni inte vet....JAG, MOI, Daffie har en egen båt :) Så nu är jag stolt ägare av en FLYTVÄST :)( Bild kommer )
Men matte har faktiskt ägt en husbåt på Nilen....bara-så-att-ni-vet :)) Men den brann upp...huga, tur hon inte var där då!!

Sen vill jag säga en kanonbra sak om min matte och husse och mig (Dogbook hade jag ), vi Vågar Vägra Facebook :o Jepp, vi hoppade av det häromdagen via ett gemensamt beslut från oss.
Vi har fått frågor varför etc,...men vi vill inte vara med där..våra vänner har vi alltid kvar och vi väljer dem med omsorg :)

Ha det nu så gott tills vi hörs nästa gång...

Snart börjar matte sommarjobba och jag går på ytterligare ledighet med husse...en corso vet verkligen att leva livet eller hur ? :D

2 kommentarer:

Lix sa...

Värsta najs rutinen du har! Låter lövli!
Ser fett skönt ut på din filt! Å det är klart husse är rädd om dej! Min matte går alltid o handlar utan mej för hon bara vägrar sätta mej utanför å vänta alldeles själv. Det är rätt skönt faktiskt, å va hemma ensam menar jag. En liten stund i alla fall.
Hare gott pinglan! Puss!

Karina sa...

Lix- Visst har jag det underbart ;) Och nu när det är sommar så simmar jag mycket :)

Puss snyggo