onsdag, maj 07, 2008

Potatis- och löksättning & Premiärbadet :)

Sköna maj välkommen, verkligen. Snacka om att komma med kanonväder sådär direkt :)
Visst det blir lite varmt på dagarna, men hellre det än regn och rusk...hehe

Ja, när det blir varmt i jorden så ska potatisen och löken ner där. Men hallå, är det nån som tror att den vill ner i detta virr varr eller?? Husse han tog fram spaden och satte igång att gräva upp. Han är stark han :) Jag försöker också hjälpa till. Matte hon gick mest och drog upp rötter, men det måste också göras ;)

Här har ni en till som var i sitt esse när han fick böka runt som en galning i jorden...hihi

Jepp, tittar ni lite strax under hans mun, så ser ni en potatis han hitta från förra året..."grymt"...sa Nelson.

Här ligger den gula löken och väntar på att komma i jorden...hör och häpna den röda löken var slut. Men så är det när man är ute och ska köpa i sista stund ;)...men jag kan säga att den röda är på ingång..

Här ligger Asterix eller Obelix eller vad dem nu heter på rad...ja men vad begär ni av mig....jag är en hund. Inte ens matte kommer ihåg vad dem heter...*s* Men god potatissallad kan hon göra ;)

Ja, vad vill ni att jag ska göra...gräva?

Nähä, inte det...dem är väl konstiga...ena stunden får man hjälpa till och nästa inte...hmmm

Men om jag smyger tyst och försiktigt, så kanske...

Hmmm...deporterad till gräsmattan direkt.."sitt kvar" sa matte..*pust*..det tråkiga är att jag kan verkligen "sitt kvar". Varför lärde jag mig det egentligen :o

Jag har faktiskt underbett...hehe ;)

Så ÄNTLIGEN efter allt potäteriande....Tjohooo PREMIÄRBADET..jag och min älskade orange badapport..finns det nåt bättre. Är det nåt jag kan så är det simma :)

Matte jag kom upp...du ska inte vara orolig har jag sagt. Matte är liiiiite harig, för när jag skulle i efter apporten, så verkade det som att min kropp hade glömt bort att benen skulle röra på sig. Matte fick tokfnatt och skrek till -hon drunknar..gör nåt. Men se, två sekunder senare så simmade jag på som vanligt. Ja, iall hast över att äntligen få bada igen, så glömde jag bort lite simmtag :)Men nu simmas det varje dag här. Har ju vattnet bara 150 meter från huset.

Ser ni, jag kan spåra utan sele och utan att matte har lagt ett spår också ;) Är fena på det ska ni veta. Tur jag inte springer för långt bort bara :)

Gillar ni att rulla er ? Alltså, alltid när jag är i skogen, (typ varje dag)så letar jag upp stubbar. Jag lägger mig så hela huvudet och överkroppen ligger mot stubben, sen kanar jag ner mot marken i ett par meter...fattar ni?

Sen avslutar jag med att rulla runt...skitkul är det...testa vettja :)

Nu ska jag hem och slappa på tomten...ja, det blir tidiga och sena turer i skogen nu när det är varmt på dagarna. För även om jag älskar att vakta min gård, så får jag komma ut varje dag i skogen ;)


Ha det nu så gott alla och njut nu av värmen och solen och av varandra :)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vet du vad; det där "sitt å stanna kvar" kan man smita ifrån! Det gör jag ibland. Eller så kan man kana på arslet så matte inte ser att man rör sig (Jovisst, knappast syns det inte..../Matte)

Sen hälsar matte att hon VILL ha en minigris! Jag vill ha en lillebror jag, men inte fasen får jag det!

Anonym sa...

blir man bjussad på färskpotäter eller den omtalade potatis salladen i sommar nu då, när ni satt så många...

Karina sa...

Doriz: kana på arslet...det får du visa mig hur man gör.

Petra: Självklart blir ni bjudna på antingen lite färskpotäter eller potätsallad :)Kanske ni kan få lite tomater också...dom brukar bli gööörgoa..

Andra 19 sa...

Vad fina bilder. Min matte har inte fått arslet ur vagnen än och satt några potatisar och lök. Slömatte säger jag.

Karina sa...

Strega tack, vet du det är mattes mobil som tar såna kort :)
Du får putta matte lite i baken så ni får go färskpotatis :)

Anonym sa...

Hallå

Det såg riktigt roligt ut när hon busade med lillgrabben.
Å visst e det kul när en får hjälp i pottlandet.
Ho e så himla söötttttttttttt.