torsdag, juli 03, 2008

Det är med sorg.....

som jag bloggar idag :( Det är nämligen så att i tisdagsmorse, när matte och jag precis kommit in från morgonpromenaden. Rusar jag ut igen och börjar storskälla. Husse kommer ut och tror att det är en bil jag skäller på...men icke sa nicke. Jag står nere vid vår andra grind och storskäller upp mot vårat fina vindskydd här i Brobacka Naturreservat. Husse kommer springandes och hör hur det knastrar där uppe. Precis då slår det ut stora lågor. Han ringer brandkåren som kommer. Vi som alltid brukar gå den vägen varje dag gjorde inte det idag....typiskt...kanske jag kunnat rädda det...:( Vindskyddet brann nämligen ner till grunden. Tänk vår kompis Mats och Harald som varit med och byggt det...släpat de stora stockarna uppför berget...nu ligger det i ruiner av aska...*snyft*. Det var tur att det har regnat ett par dagar, så det var blött i skogen. Annars hade det varit risk för att elden kunde spritt sig och eftersom det blåste den dagen kunde det ha blivit en jättekattastrof. Vårat hus kanske också hade åkt med isåfall...huga vad hemskt :( Vad som orskakat branden är det ingen som riktigt kan svara på just nu. Men om ni eldar ute i naturen så MÅSTE ni se till att SLÄCKA efter er.

Här ser ni husse och mig...vi dricker varm choklad och äter goa mackor...hit gick vi ofta och mös..sommar som vinter..

Jag brukade alltid hoppa upp på taket och spana...

Här har det börja ryka....

Lågorna var svåra att få med...

Brand- och Polisbilen + några till kom också...

Här kommer vattenbilen....

Det här är var som finns kvar av vårat fina vindskydd...*snyft*

Ännu mera *snyft*


Men för att det inte ska bli för sorgligt, så lägger jag in en bild på den vackra utsikten....för den finns iallafall kvar..:)


Ha det nu gott alla och var rädda om varandra.
Lek aldrig med elden och elda inte nu när det är sommar och eldningsförbud.

5 kommentarer:

Andra 19 sa...

Usch vad tråkigt! Vilken tur ändå att det inte blev värre.

Anonym sa...

Å va trist!!! Tur att det inte spred sig!

Anonym sa...

trist verkligen.............

Anonym sa...

Hoppas att de som lekte med elden kissade på sig ordentligt på natten!

Anonym sa...

Bonzo säger: Kissa på sig... nänä, SKIT PÅ DIG, DIN FÅNTRATT SOM SLARVAR MED ELD! Det som är så d....a farligt!
Renée säger: Vilken tur att det inte var en av de torra, blåsiga dagarna med fel vindriktning.
mvh R