fredag, december 12, 2008

Badtunne-vakthund, dåligt ljus och lite lite snö :)

Härom dagen på jobbet bestämde jag mig för att göra skäl för min ras...nämligen vakthund...hehe...den här dagen hade jag bestämt mig för att vakta chifen´s badtunna. Det är nämligen så att badar man i den...speciellt på julafton...då blir det lite jobbigt så att säga. Förra julen så firade vi julafton här...matte, husse och gänget bestämde sig för att krypa ner där efter intag av julmiddag och julmust *harkel harkel*...*s*..skratt och sång ljöd över nejden...;). Men det märkligaste var när de skulle upp ur den, så verkade det som att dem hade blivit lite tunga i baken...svårt att ta sig upp liksom. Fast att matte vig som ett kassaskåp inte tog sig upp är INTE konstigt, och speciellt inte nu förtiden...*s*. (efter nyår blir det andra bullar eller rättare sagt INGA bullar , hälsar matte)
Så därför står jag här nu och håller vakten så att ingen druttar i igen...hehe..( så farligt var det inte, men skoja får man väl ??) Glöm inte kolla på den snygga traktorn i bakgrunden....tur jag kom på det, annars hade husse sagt till...hehe




Vadå konstig min ?? Hur ser du ut när du blir störd när du sover ?


Här går matte och köper trädgårdsbelysning för att sätta upp så tonåringarna inte ramlar i diket i mörkret när dem kommer från bussen...:o


Men hallåååå....hur många sådana här lampor skulle det behövas för att det skulle lysa upp ens hälften ??? Snacka om lureri...får bli ficklampa till tjejerna istället, känns tryggare lixom...


Husse konstaterade i morse att vi bor på helt fel ställe i detta avlånga land när det gäller att få snö!!! Men det kom lite lite igår iallafall...(och just nu ser jag att det kommer mer snö...jihoooo)


Avslappnad eller ?? Jepp, så här gott ligger jag i mattes knä på kvällarna efter jobbet. Har man varit igång ca 12 timmar, då är man trött eller ?? Glömde säga att på jobbet finns en Söta på ca 6 månader som jag har lekt med...en kanon tjej det :) hon fick nog mig också trött....*s*

Det var allt från mig den här gåmngen och idag är det äntligen fredag....
Imorgon är det Lucia och Julfest på klubben, men vet ni....*morr*...jag får inte följa med...he, vad är det för brukshundklubb va ? Trodde den var för oss hundar...men matte säger att människorna behöver ha lite roligt själva också...*suck*...
Veckans låt är den kanonbra Beyonce med den klockrena "If I Were A Boy"...lyssna och njut...
Ha det gott nu och var rädda om varandra






7 kommentarer:

Anonym sa...

see you tomorrow.....

Anonym sa...

Jädras vad du ser ut att ha det gott! Bra att du vaktar, dom dära mänskorna måste man liksom hålla reda på, dom kan ta sig för dom mest märkliga grejerna... :)

Kraaaaaaaaaaaaaam

Andra 19 sa...

Bra att du vaktar, dom är lite rackliga ibland. Matte brukar också sjunga när hon har druckit starkvatten/julmust. Lilla hussen hälsar att traktorn var jättefin...

Anonym sa...

Va`! Får inte du bada i tunnan?! Hemst orättvist! Inget bad och ingen fest..... Tur att de är så snälla annara våra människor, annars hade vi fått vända oss til hundombudsmannen!

Anonym sa...

Ser skönt ut när du ligger å slappar...Ja lite snö har ni....Här har vi ingen å det tycker jag är skönt...

Kramizar

Anonym sa...

Har du badtunna. Och inget har du sagt i så fall!! Annars ser det gott ut med en liten mastiff i knät. Ha dte gott. Kram/Aussiegänget i Arelid

Anonym sa...

Tack så mycket för grattisen i bloggen =oD Visst har hon varit duktig? Får vi se om det håller i sig nu för snart kommer det en blogg till på Kahkans sida, han ska nämligen bygga hus =oP Håll utkik ;o)

Kramar Malin och Kah