torsdag, mars 12, 2009

Den våren den våren ;o

Den här veckan har det varit underbart härligt. Solsken, fågelsång och alldeles underbart :) Ja, våren har verkligen visat sig här...wow. Åkrarna här omkring är fulla med sångsvanar, kandagäss, grågäss etc. Då pratar vi flera hundratal...men de väcker mig på morgonen när de flyger över vårt hus :( De har inte fattat att en CC-tik behöver sin skönhetssömn...do not disturb before nine o´clock in the morning, capische!! Men de bryr sig inte...kakakaaka. Så våren är väldigt välkommen med värme och sol...är mer ute än inne...underbart va ?...har mycket tomt att vakta ;) Har varit ute på promenader också förstås...behöver stärka musklerna också och träna hjärnan med spår etc :)

Ser ni gubben i mitten...va, han bor i en gärdesgård ;)



Ser ni Ludde...matte säger att den liknar såna hundar hon rita när hon var liten...hihi. Stora bulliga kinder...hamster säger jag..*s*



Solen i trollskogen...älskar den här skogen...och den är MIN :)



Vatten paus...finns det nåt bättre än rinnande vatten :)



Titta vad vi hitta när vi kom hem...ja, jag sa ju att våren är här...voff


Jepp, moi i egen hög hund ;)...här hittar ni mig om ni vill nåt...på trappan och håller ordning på omgivningen...obehöriga äga ej tillträde ;)
Ja, så kom våren till Brobacka den här veckan..:o...trodde jag ja...no no. Gissa vad som händer utanför fönstret exakt NU....jo, Snöstorm...men hallåååå, har vädret inte fattat att jag är italienska eller...och vi vill ha varmt och soooool, jääämt :)
Men men...som mattes favvosångare sjunger nu..."It´s not unusual"...jepp she löööv him ;)





4 kommentarer:

reneesfotoblogg sa...

Bonzo säger: Fy fadderullan, här vräker snön ner också. Stackars vårfåglarna, dom hittar ju ingen mat när det ligger snö.
Matte säger: Då har vi samma smak. Han skulle inte behöva be två gånger och inte skulle det göra ont heller.
mvh R

Karina sa...

Bonzo- men visst va...helt plötsligt bara vitt överallt..*suck*..jag ska fylla på till fåglarna nu...de e alldeles vilsna, stackarna ;)
Renée- säger bara Tjuren...*smack* :)När vi har singstar så går den låten hett...hehe

Anonym sa...

Det såg verkligen skönt ut i skogen lite trollsk. Vi får nog vänta ett tag till innan våren kommer inte kul..Du e ståtlig du..

Kram från sveriges framsida:)

Karina sa...

Men hallå syrran...vi bor på sveriges framsida, serru :)