onsdag, juni 03, 2009

Mors Dag, Grill och lååångpromenad :)

I den här värmen som varit orkar jag inte blogga, tyvärr. Det första jag gör på morgonen när jag vaknar är att gå ut och lägga mig raklång längs med husväggen och sola och svettas...hehe. Skogen blir det antingen på tidig morgon eller kväll,. Motionen får jag annars mest i badet nu, ett par gånger om dagen blir det simning, tur det ;)
Det har varit Mors Dag som alla vet, fick ni några fina blommor ni mammor där ute ? Inte jag, men jag fick smaka god lunch hos husse´s mamma. Qournfile och potatisgratäng, det ni :) Hon är sååååå snäll och skämmer bort mig säger matte. Men det ska jag göra säger husse´s mamma, så det så!!

En liten blomma fick hon allt av oss, fin va ?

Här ser jag nästan dö ut eller hur ? Och det är jag nästan..*s*..är man lantis och kommer in till stan och går långpromenad runt Gerdsken (en sjö) i solen och alla dofter och intryck, då blir man tröööött ;)

Kolla vad matte fick på en djuraffär inne i stan :) En tunnel att springa igenom...fast det blåste så och den rulla iväg så det var roligare att jaga den och bita...hihi. Matte blev lite sur och sa jag skulle vara rädd om den..

Hmmm...kan jag hypnotisera dem in i min käft eller ? Kött och korvspett...*mums*...blir alldeles tokig nu när de börjat äta det igen. Luktar och smakar sååååååååååå gott...*slurp*

Så här ser jag ut VARJE gång de äter nu för tiden...rännilarna kan vara längre också...moha

Här har vi pappa SvartVit Flugsnappare...fin va ? :)

Hallå, är det någon hemma ?

Inte, ja men nu bor jag här då säger mamma SvartVit Flugsnappare!

Inte en sommarblogg utan en badbild eller ;) Som vanligt ett bad under en av våra låååångpromenader runt Brobacka bergen...:)

Här är det stoooora trädstammar som gäller...måste rensa lite i kanterna ju...*s*

Ser ni...blåbären är pågång...*mums*

Skogstjärnor finns det gott om i vår skog :)

Likaså skogsviolen....

Här ser ni, var det värsta showen...de flög med oss en bra bit och "kopulerade" som bara den...*fniss*

Men hallååå, snacka om att slå knut på sig själv...tänk vad naturen har med sig va ?

Jaha, så var det den igeeeeeeeeeeeen...gissa ? Jo, matte´s "lilla" jäääättegryta som hon hitta när hon jobbade i skogen. Den har jag sett hundra miljoner gånger nu, men men...okej då :)

Snäll som jag är låter jag Zahara leka med min svans, trots att vi varit ute i över 4 timmar och gått och gått. Men I Löv mina katter :)
Det var allt från mig för den här gången och snart är det både Potatisfestivalen, Midsommar och Gräfsnäs Utställningen. Så det är mycket som vi står i här nu.
Ha det bra och var rädda om varandra.
Låten den här veckan är med min ena tonårsmatte Fanny´s grupp PantoMorphic, ni måste bara lyssna på dessa duktiga tjejer :)
Här kan ni gå in och rösta på dem i GP´s tävling,
de är nr 5: GP SCEN
















2 kommentarer:

Andra 19 sa...

Vi sitter alltid limmade vid husse när han grillar. Ibland "tappar"han en bit.Och när vi var i Gränna då fick vi allt grillkött som blev över. Visst är skogen fin, vi och matte brukar också förundras över naturens under. Kram

reneesfotoblogg sa...

Bonzo säger: Jag har minsann också badat, i alla fall benen och magen, fast det där med att släppa bottenkontakten med fötterna....njaä, inte gärna.
Det får bli lite varmare i vattnet då så att matte kan stå ute och locka.... möjligen, kanske, eventuellt skulle jag kunna tänka mig att simma då men jag lovar inget.
Renée säger: Finns det simdynor till hundar?