fredag, september 04, 2009

Datorhaveri nr 2 och en "BollTokig" hund ;)

Nu var det verkligen dags att uppdatera igen. Inte alltid lätt att göra det när datorer ska hålla på att krångla *rullar med ögonen*...*suck*..Jo, visst hände det igen det som INTE fick hända....den bara stod och "tuggade" eller loopade som det heter inom datavärlden har jag lärt mig nu...*s*. Men som tur var det inget hårddisk fel utan det räckte med en Recovery. Tur jag sparar varje dag nu..Jepp, tar nu mer det säkra före det osäkra ;) Annars är väl allt lugnt här ute på landet. Märks att hösten är påväg...idag blåser det storm och regnar om vartannat. Så jag har mest legat och slappat i soffan. Vem vill gå ut när det regnar från sidan alltså....INTE jag. Men iofs, matte tvingade ut med mig en sväng...men det behövdes en rejääääl muta...hihi. Är det fler som är som jag eller ?

Va, ska du tvinga ut mig i det här vädret ???


Ser ni ett öra och en svans i gräshavet ?...det finns ett stort monster i det ;)


Trum trum trum...nu kommer snart det stora monstret...iiiiihhhh


Huga, sicken hemsking...:o


Men hallå...vad är det med er ???


Det är ju bara jaaaag 0ch min älskade boll. Kan ni fatta att den bollen hållt en HEL sommar ? Duktig jag ser ni :)


Ja, då var det matte´s tur att kasta...oops, förvånade eller att den hamnar i busken eller ?? Hmm...hon är lite kass på att sikta måste jag medge...haha. Men hon är en god matte för hon försöker iallafall :)


Hmmm...här någonstans är den....


Såja, äntligen Yes!



Men vadå? Skulle ni också ta en jättelång tur när det är 30 grader varmt ute. INTE jag iallafall, då får dem vänta till kvällen när det blir svalt ute. Jag har precis rullat mig och bara väääägrar att resa mig upp..stubborn jag, moi, Daffie...hmmm..NOT! ;)


Ja, det var allt för denna gång....men hör och häpna:
Matte kommer snart överge mig har det sagts här hemma...*snyft*. Inga långa härliga sovmorgnar, ingen mysig frukost till morgon-tv...Matte ska ut occh praktisera på ett ställe hon tycker ska bli kanonkul på, och som kommer passa henne perfekt. I en reception och det låter himla kul. Men jag, INTE blir jag lämnad ensam hemma inte. Nope, jag ska nämligen då börja hänga med husse till jobbet igen...weeeeeeeeeeee. Och det vet ni alla det kommer att bli kanonkul, snickar-Corso som jag är ;)

Ha det nu så himla bra alla vänner där ute och var rädda om varandra och ta hand om er.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det där med att kasta rätt det vet jag att din matte inte kan hon har inte direkt något bollsinne heller...Kul att hon ahr fått praktikplats då får ju du vara med Husse å kolla att allt blir ordenligt.....;)

Kramar Moster

Lix sa...

Värsta sköna stilen du har! :)
Vara med husse låter schysst! Jag är med matte på jobbet, störtbra!

Karina sa...

Moster- Ja, det ska bli kul att hänga på husse igen:)
Lix- Tack, måste stajla för snyggingar som du ;)

Andra 19 sa...

Cool du är! Det är kul att rulla bland bladen men inte så kul att bara traska längs vägen.