söndag, oktober 04, 2009

Höstpromenad med en massa nya hundkompisar :)

Som ni vet nu så har jag börjat jobba med husse igen :) Snickrar och står i hela dagarna, medans matte springer runt och är trevlig hotellreceptionist...ja, hon verkar fixa det kanon, för hon har fått fina vitsord redan. Alla som känner min matte vet att hon är servicemänniska ut i "fingertopparna" :) Så jag håller alla tassar som jag kan för att hon får stanna kvar på hotellet. Ja, matte är så himla glad nu och nöjd. Hinner knappt hjälpa mig blogga som ni märkt :o Men men...nu över till nåt annat..:)



Igår hade vi en fantastisk dag. Matte och husse gick upp väldigt tidigt för att vara en lördag...tyckte jag som gärna ville ligga kvar efter en arbetsam vecka ;) Det gjordes frukost...ägg och bacon...det ni. Brukar ni få det till frukost ?? Det får JAG och matte...för min husse är BÄST :) Sen fixade dem till matsäck som dem packade ner i deras ryggsäck. Okej, tänkte jag...vi ska ut i skogen på våra långpromenader som vi brukar på helgerna...underbart, då får man massa gott...*s*.



Sen skulle vi in i bilen...men hallååå, tänkte jag...så brukar vi inte göra ju..:o Det visade sig att vi inte skulle gå själva idag...utan vi skulle vara många fler. Kan ni fatta att jag blev sådär Cane Corso GLAD som bara en CC kan bli ?? För när vi stannade bilen och hoppade ur den. Så var det flera hundra hundar...WOAW...tänkte jag...hela jag vibrerade av lycka...*s* Nä, det var inte hundra hundar utan 13 stycken och 10 mattar och hussar från Brukshundklubben som hade träffats i Risveden skogarna för en härlig tur i skogen. Det var många för det hade varnats för storm och regn...men vi tappra, vi struntade i det :)



Här har jag precis kommit ut ur bilen...jag vibrerade jäklar ska ni veta, när jag såg alla. Så himla kul :)


Här har vi min namne Daffi, Ninja, Vilda, Siri, Demi och Dacke :)


Douglas, Adora och Phoebe..närmast bilden :)


Min rumpa och husse...svansen gick som en propeller...:o


Här har vi stannat för att vänta upp matte. Husse frågar dem andra varför matte alltid har på sig "dykarskorna" i skogen ;) Ni ser min snyggkille och kompis Douglas va...I´m in Lööööv :)


Dacke igen med halva sin matte ;)


Vilda och Linus med sin matte :)


Här ser ni Adora och Phobe med sin halva matte också...hehe


Här har vi äntligen kommit fram till fikaplatsen...snacka om att det var mycket godis i ryggsäckarna. Douglas matte Petra hade bakat DEN goda kakan...*mums*


Vadå, tigger JAG ???


Kan säga att jag somnade stenhårt när vi hoppat in i bilen på husses arm. Ögonen hängde inte rikigt med *fniss*



Ja, det det var en kanontrevlig promenad som Anki och Petra (tummen upp för er) ordnar så vi får uppflåset minst en gång om året.....moha. Vi har en promenad den 6 juni varje år. Men nu ville vi ha en till Höstpromenad för våra medlemmar och dem drog ihop en.


Tusen tack alla som kom och vi kanske ska ha en Vinterpromenad ??
Kan meddela att regnet kom PRECIS när vi kom fram till bilarna :o


För fler bilder och ett gruppfoto, gå gärna in på Petra och Grabbarna
På Facebook finns fler bilder också.
Kvalitetén på bilderna är inte den bästa då det är mobilen som fått agera kamera. Ville inte släpa med dyringen med risk för regn ;)


Var rädda om varandra och ha det gott tills vi hörs nästa gång. Glöm inte att vi lever bara en gång och ta vara på den tiden :)

























8 kommentarer:

Anonym sa...

Tack Karina för en härlig dag

Karina sa...

Anki- Tack detsamma :)

reneesfotoblogg sa...

Vilken härlig dag!
Åt vilket håll var ni?
mvh R

Karina sa...

Vi gick runt Stora Kroksjön :)

Ja, det var kanonhärligt.

Lix sa...

Coolt! Värsta superdagen! :) Tjusigt med propellersvansen också!

Karina sa...

Tack Lix :)

Andra 19 sa...

Vilken superdag! Ska fråga matte om inte vi kan packa en rygga full med godis och gå jättelångt!

Karina sa...

Strega &Grazia- Gör det det är kanonmysigt :)