måndag, oktober 25, 2010

Svart hund, vit katt :D

Som alla märkt så ha hösten kommit. Jag gillar hösten, får såna Cane Corso-ryck så det står härliga till...wrooom!! Annars lunkar vi på här ute i Brobacka. Har varit lite ledig från snickeriet ett tag. Matte jobbar natt nu när hennes kollega har semester och då är jag hemma med henne på dagarna. Blir härliga skogspromenader då..jippiiiii :) Ja, ni ska veta vad här trampas...det är nämligen så att matte och hennes jobbarkompisar är med i nåt Tappa.se. Ska gå från Oslo till Malmö...det är långt...så vi är ute mycket och går...bara-så-att-ni-vet :) Idag hade vi en sån där härlig tur i skogen....me like :D. Sen har det kommit in en vit liten skit vid namnet Zolero i mitt liv. Snacka om liv i luckan här hemma. Han är bara 4 månader och världens busigaste. Han får verkligen Cane Corso-ryck...fast han inte är en CC ;) Om jag är snäll mot honom ?? Självklart....fast det rycker lite i bustarmen när han far runt som ett jehu...hihi. Lite bus blir det, men är så försiktig så :)

Det är en porlande bäck bakom mig om ni inte ser det ;) Matte ville ha en fin bild sa hon...hehe


Här har jag fått lite att göra...snoken går som på räls...matte har gömt korvbitar både högt och lågt i skogen. Mera koooooooooorv..weeeeeeeeeeeeeeeeeee


Och även under stock och sten....får kämpa lite...vilket är bra :)


Lite upplet...och dålig skärpa på bild, eller hur ??

Hmmm, ett skogsrå eller ?? hoho

Men det var ju bara jaaaaaaaaaaaaaaaag...hihi

Här snodde jag snör-bollen av matte....jag sa ju att jag är busig och full i sjutton nu på hösten..måste revirrulla också...jihaaa

Men vadå...ska du gömma den igen ??

Här är en bild med fin skärpa iallafall...fina ögon va :) Om jag vill ha mer korv...hur kan ni tro det ? :o

Tadam....och här är han den vita Zolero...visst är han söööööt :)

Got ya!! Här fångar han leksaksvippen...nej, det är INTE mattes trasselhår ;)
Ja ja, matte vet att bilderna inte kanske var av bästa kvalitet...men jag ska tala om för er varför....*viskar* hon hade glömt sätta på knappen som gör att man kan ta många bilder och under full rulle-aktivitet!! Så nu vet ni det...hahaha. Reflexerna har jag på ifall någon skjutglad jägare skulle se fel i dessa jakttider.
Ja, den lille vita katten, han stormade in i mitt liv för några veckor sedan. Han var lite rädd för mig i början. Men han visste inte trots att jag är stor, så är jag världens snällaste. Han börjar vänja sig nu och snart kommer ni får en bild på oss två tillsammans.
Sen vill jag passa på att önska min mor Magnuslunds Miccia aka Alice R.I.P.
Ha det nu så bra alla mina vänner och alla jag känner. Glöm inte reflexerna nu i mörkret och lys upp mörkret med lite ljus.










3 kommentarer:

Sanna sa...

Ja du har det bra du.. önskar att någon kunde sätta på mig ett koppel å dra ut mig på långpromenader.. kanske gömma lite choklad i skogen eller något annat gött.. skulle funka =)

Lix sa...

Värsta coola livet du har hörrö! :)
Lite skitavis på din härliga skog (matte med)!
Hare så bra! :)

Karina sa...

Sanna- Inte choklad för min del...men gärna kooorv ;)

Lix- Kom hit vettja någon gång och vi rejsar gärnet i min skog :)
Tack, ja, jag gillar mitt liv :)
Kram på er