måndag, juli 02, 2007

Jag och mina djurkompisar här hemma :)


Ett utav de två tackor vi har.


Vad hitta du nu då vid den stenen? Nelson min griskompis :)




Äh, vi tar igen oss lite nu här i skuggan.





Godislet, tjohoooo. Håll dig till ditt godis Nelson!






Zorba och ZingZing.







Znottra den självständiga.








Zephyroz min favvo-kille, cool som bara den ;)














Zahara hon som ofta sover vid matplatsen. (Jo, de får faktiskt mat)



Jaha, då har jag fått in lite bilder på mina polare jag har här på gården. Men det fattas två av dem, Mizzan som är en bitchig katthona och det svarta fåret, matte hitta inga bilder på dem att lägga in här. Men lugn det kommer fler dagar ;)

Jag har 6 katter att busa med, men min absoluta favorit av katterna är hanen Zephyroz. Han blir alltid så glad när han kommer och ser mig, stryker sig mot mig och vill gosa. Det tycker jag är mysigt. Han är bäst av de alla. Nu när jag löper verkar jag extra spännande ;)

Sen har vi de 2 tackorna, de är lite tråkiga för dem går bara i sin hage och käkar gräs. Inte mycket liv från dem inte. Men ibland händer det roliga grejer ska ni veta ;). För vi brukar gå igenom fårhagen för att komma ner till mitt simmställe, då ni händer det att jag busar till det lite.
Matte och husse blir inte glada på mig, men jag har skitkul. När matte och husse går där och tjatar med varann, så kan jag få för mig att sticka iväg och lattja lite med fåren, ja ni vet jaga de liiiiiite.
Men se, det gillar inte matte och husse, de blir liksom lite skogstokiga då. Så nu får jag inte längre springa hur som helst när vi ska gå och bada, utan de har stenkoll på mig. Måste gå bredvid dem, inte i koppel säger husse - Hon ska lära sig att inte jaga dem utan koppel.
Och vet ni vad det värsta är, han har lärt mig att gå snällt bredvid utan koppel. Så nu är det slut med jageriet :( Men vad sjutton gör det egentligen, att simma är faktiskt ännu roligare än att jaga 2 tackor :) Ni ska få se.


Ja så har vi den lilla grisen också. Han heter Nelson och är en riktigt go och cool kille :)
Många säger att grisar och hundar inte går ihop. Men det göööör faktiskt vi. Matte och husse säger att jag är en så klok och förståndig hund som förstår att man ska vara snäll mot allt och alla. Eller så tror jag att de lärt mig att vara snäll :)
Nelson och jag är lite som ler och långhalm, säger matte och husse. Han försöker till och med skälla som jag. Göra Cane Corso-rejs som jag. En liten härmapa är han...
När vi går och badar på kvällarna, gissa vem som följer med oss ner till vattnet...jo, Nelson. Men han vill inte bada, fegisen.
Eller när matte och husse kommer hem med matkassar, då ska han också snoka i dem som jag gör.
Men de är lite irriterade på Nelson stackarn, han har nämligen börjat böka i trädgården, stooora kratrar...hmmm, men det gillar jag för då kan jag också gräva lite ;)

Nä nu måste jag sluta för denna gång...

Ha det gott så länge

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Zephyros är ju även min favorit, härlig liten kille det där.
Jag och Douglas kommer ut o leker lite med dig nån dag men håll i grisen för guds skull, den vill nog Dogge gnaga på... hemska tanke
Petra & douglas

Anonym sa...

De är så goa Daffie och grisen!

Anonym sa...

Var bara tvungen att titta på de två rara igen :) Som sagt underbart!!!

//Elin&Iris

Susanne sa...

*ler* En CaneCorso och en gris! Ja menar hur underbar är inte den kombinationen då?
Må så gott och tack för titten!

Karina sa...

Visst är dem underbara..Daffie och Nelson...hur bäst som helst:)
Kommer lite updates snart...
Ha det gott alla som kikar in här :)

XA sa...

Daffie! Du har blivit utmanad...

Kolla in min blogg och läs mer...;)