onsdag, januari 21, 2009

Linslus och en osynlig hund ;o

Igår var jag med husse och jobba, kul som vanligt och jag blir sååååå trött som vanligt...*gäsp*:o. Ni kan tänka er själva att vara igång en hel dag...det är tufft att renovera hus serni...hehe.


Matte hade lite långttråkigt sen när hon var färdig med sina papper till klubben. Så hon berättade att hon surfat runt lite på nätet och hamnade på Alingsås Tidning´s hemsida. Då såg hon nåt kul, nämligen att man kan skicka in sin favoritbild dit...*s*. Sagt och gjort...hon tog en gammal bild på mig och Nelson plus en ny bild på mig, moi allas egen Daffie...jihiiiiiiii. Så när vi kom in från skogen idag, så såg vi att de satt in de bilderna på AT´s nättidning...wow...coolt tycker jag....det finns juh bara två Cane Corso här i stan...just det coolingen Max också :)

Klicka här så ser ni---> Daffie och Nelson


Så här såg det ut på vår promenad när vi gick förbi Iglasjön. Som vanligt springer jag fram till vattnet för att dra i lite grenar....hihi. Men nu är vattnet fruset...så stocken ville inte röra sig...*morr*. Som vanlihgt börjar jag skälla för att den ska lossna...har ni lyckats skälla loss en trädstam ur isen någon gång ???...inte jag heller ;o. Men gissa om jag blev förvånad när jag skällde så svarade en annan hund på andra sidan sjön...jepp det gjorde det faktiskt...men jag såg den inte...what??..jag skällde och den svarade...men nope, ingen hund syntes till...hmmm..Matte fösökte förklara att det kallas eko, men jag vägra tro på henne. Hela vägen sen när vi gick, så kollade jag efter den osynliga hunden, men ingen hund såg jag till....:(

Kolla på filmerna så ser ni vad jag menar...på ena försöker jag till och med säga till matte att den är visst där någonstans...på den andra är jag på väg in i skogen för att övertyga matte att den måste vara där :)



Det var allt för den här gången, nästa gång blir det en liten historielektion ;)

Veckans låt är en låt som jag iallafall blir himla glad av och är såååå medryckande....kom igen, vifta på svansen...yyyyyyyyyyyyyeah....

Ha det gott alla vänner och var rädda om varandra :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Va charmig hon är!! =)

Andra 19 sa...

Daffie, vi har nu hört hur du låter!! Både jag och syrran yla med lite. Vi hörde vad du sa också: Hallååå var är du.

reneesfotoblogg sa...

Bonzo säger: T o m jag förstår att det satt en annan hund på andra sidan och gaffla emot. Jädra härmapa.
Vänta bara tills min ringorm är borta då kommer jag och hjälper dig att skälla. Då blir vi fyra!
Vad roligt med bilden i tidningen, grattis!
mvh R

Anonym sa...

Vad härlig bilden i tidningen var!! Kram från arelidsgänget

Anonym sa...

Hallå kan inte vara kul å höra att någon på andra sidan skäller tillbaka med så är livet ibland...Fast jag kan inte se klippet så vet jag att det kan låta där ute..

Kram Syster Yster