onsdag, augusti 15, 2007

Ved-rens, Varmt och en Utmaning igen :)

I lördags var det inte bara varmt, utan luftfuktigheten var nog säkert 100%. I denna oooolidliga hetta skulle då husse och matte helt plötsligt ut och rensa den här gamla vedhögen...ja, den har legat där ett tag nu.




Som vanligt när husse tar fram bilen och ska använda den när han kör saker och ting....så mååååååste jag bara vara med :) Det finns inget bättre än att sitta i den när det arbetas på tomten. Matte var lite orolig, för det var juh såååå varmt...-varför måste hon sitta i bilen, sa hon till husse. Men matte sa jag -dörrarna är öppna så jag kan hoppa ut när jag vill..hehe.




Sen blev jag lite trött på mattes oro, så jag la mig lugnt ner och vila ögonen lite...tjöta tänkte jag. Varför ska jag hoppa ut när jag har full koll på dem, när jag ligger här.




Men sen började matte och husse dra i vedhögen och sortera det som kunde sparas. Då ser ni, då hoppa jag ur och skulle hjälpa husse....jippi, tyckte jag....jag vill också bära vedpinnar. Ni ska alla veta jag äääälskar när det kommer pinnar...juh större desto bättre. Men dessa var lite tunga, men några bar jag iväg...hehe



Sen blev det lite för varmt, så jag satte mig i skuggan och titta på när dem bar vedpinnar. Mycket skulle slängas, så det kommer att bli en stor brasa till hösten att elda upp...då ska ni få se.



Sen har vi dem två som inte bar vedpinnar...haha. Dem, det är mina underbara tonårs-mattar, till vänster har vi Filippa och till höger har vi Fanny. Men de brukar faktiskt hjälpa till ofta på gården, men idag tyckte dem att det var för varmt.
Dem är bara bäst :)

Sen har då vi blivit Utmande igen, denna gång av Syrran Denya och hennes matte Helena :).
Utmaningen lyder som så att:
Tipsa andra CC-bloggare om en aktivering du har för din hund. Alltså ingen lydnad eller bruks utan helt enkelt hjärngympa. Utmana tre nya CC-bloggare som lägger sin aktivering till listan.
Hör och häpna jag håller på att lära mig...att hitta kantareller, istället för att mejja ner dem...så nu håller matte och husse på att lära mig att hitta dem ;) Gissa om det är svamplet varje dag...*s*
Men nu utmanar vi...Jes, Xa och Dunder (hehe Karin)
Ha det gott så länge





















4 kommentarer:

dunder sa...

Dunder e ju NÄSTAN lika obildbar som matte!! )

Anonym sa...

Jag har lärt mig att plocka blåbär själv! Bra va?! :D
Hare gott tjejen! :D

Susanne sa...

Lite stor pinne där kanske ;-) Jo vi är på G igen i bloggvärlden!
Må så gott!

Anonym sa...

Grattis lilla Daffie i efterskott på din födelsedag...Pratade med din matte och grattade men hon kanske glömde å säja till dej...Hon kan ju vara lite glömsk ibland...Det e ju åldern...Haha

Kram Tina